zondag 12 oktober 2014

1#365 zolder - deel 1 van vele

Waarom ik opeens weer het opruimvirus te pakken heb. Eigenlijk simpel, tijdens mijn zwangerschap heb ook ik last gehad van schoonmaakwoede, helaas heb ik er alleen geen gehoor aan kunnen geven (door bekkeninstabiliteit). Wel hebben we ongeveer het hele huis overhoop gehaald, want er moest een kinderkamer komen en daarbij moesten veel van onze spullen wijken.

De ideale opslagplaats bleek de zolder. Echter nu een aantal maanden verder ligt het nog zo als het er een tijdje geleden allemaal is neergekwakt....... (niet echt van de reinheid te spreken met de stofwolken die erbij komen kijken). En ik loop me er werkelijk al weken aan te ergeren, dus daar ga ik beginnen.

Ik ga beginnen in deze hoek (vooral niet schrikken nu). En omdat de wasmachine nog 33 minuten nodig heeft lijkt me het een mooi doel om door te werken tot de was opgehangen kan worden.


 Het is een rommeltje eersteklas, maar als ik 5 minuten aan het ruimen ben geweest ziet het er een stuk schappelijker uit.
Als eerste heb ik de wasmand met verloren sokken even ergens anders geparkeerd. En de ski-jas opgeborgen bij de skispullen.
Het tweede deel van het dekbed heb ik even aan de andere kant van de zolder geparkeerd, waar het op een later tijdstip opgeruimd zal worden door het netjes achter het schot neer te zetten.

De lamp en buis heb ik even op de voorzolder geparkeerd. Deze zet ik straks weer terug en zullen een keer mee worden genomen als ik (of manlief) naar de gemeentewerf gaan).

Eerst maar eens even de grote stofwolken opgezogen om zo een plekje op de vloer te kunnen creeeren waar ik de verloren sokkenmand uit kan zoeken (wat meer lijkt op van, he een sok laat ik die eens in de mand neergooien).

De sokkenmand is flink uitgedund. En nadat de hele zolder is opgeruimd (en ik dus zeker weet dat er nergens meer een sok te bekennen is, zullen deze verloren exemplaren een enkeltje kledingcontainer krijgen).

De oude kussens, dekbed en wat oude kleding staat nu netjes opgestapeld in de hoek van de zolder. De kleding gaat naar de kledingcontainers, maar dat zal pas ergens volgende week gaan gebeuren.

De doos met dekbed en kussen, zal samen met de slaapzak naar het asiel gaan. Hiervoor moet ik dan alleen wel eerst nog even een afspraak maken. Onder de slaapzak vond ik nog een oude dressboy terug, deze zal een plekje krijgen op onze slaapkamer, maar omdat ik de slaapzak even met febreze heb behandeld mocht de slaapzak daar nu weer even overheen hangen om zo uit te waaieren.


Al met al een geslaagd eerste klusje zo. Gelijk een hoop voldoening uit een redelijk rommelige hoek. En het ziet er gelijk stukken beter uit.

Dit hoekje word straks een mooi hoekje als hier het bureautje kan komen te staan met mijn naaimachine e.d. Alleen daarvoor moet dit eerst allemaal wel (gelijk goede stok achter de deur om wel lekker door te zetten). En ik zal aan de andere kant van de zolder ook moeten puinruimen om het bureautje leeg te ruimen en een mooi plekje hier te kunnen maken.

De zolder deel 1 (van vele) maar met een hoop plezier weer gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge