woensdag 1 mei 2013

klus 44 een schone werkplek voor manlief

Vandaag is het lekker weer, dus nadat ik vooral heb zitten balen op kantoor dat ik niet buiten kon zijn..... vervolgens in 1 van de weinige files van Nederland vandaag te hebben gestaan en een lekkere, simpele maaltijd verder werd het toch tijd voor een klusje.

Nu is de bus van manlief meestal een verzamelplaats van zand, papiertjes, zakdoekjes, lege zakjes, lege verpakkingen en vooral veel rondslingerend gereedschap. Echter wegens een bezoekje vandaag aan de garage was het losslingerend gereedschap op de zaak gebleven. En terwijl manlief dat vertelde, duwde ik hem al voor mij uit richting het busje.

Even alles aan de binnenkant lekker afgesopt, door manlief. De echt smerige dingen poetste ik, dat werd het teamwork gedeelte. Vervolgens ging manlief de binnenkant stofzuigen (en achterin uitvegen) waarop ik de buitenzijde van de ramen onder handen heb genomen. Als laatste moesten de ruiten aan de binnenkant nog, en dat was euhhhhhh..... nog al heel erg hard nodig zullen we maar zeggen ;). Doekjes kwamen zwart van t raam, dus eerst even met de glassex vooraf schoonmaken en vervolgens met een sopje met spiritus erachteraan, en we hebben nu weer hele schone ruiten.

Manlief ruimde ondertussen alle andere dingen weer op terwijl ik de laatste hand aan de ruiten legde. Maar schijnbaar was het op die manier toch nog niet genoeg voor hubs, die staat nu met een laddertje en een sopje met een spons de bus af te doen. Dus een echt plaatje van buiten en binnen, een waar visitekaartje voor de zaak. Morgen gaat hij op de zaak een plank monteren met van die haakjes waar het gereedschap ingeklikt kan worden, dan is het losslingerende gereedschap ook verleden tijd. En ik ga nu nog even online kijken of er een soort systeem is voor een soort van afvalbakje / zakje om het ook netjes te houden in de bus. Want eerlijk is eerlijk, hij is er mee in de nopjes..... Nu alleen nog even afwachten of het over een paar dagen weken nog steeds zo is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge