vrijdag 1 maart 2013

11#365 Wederom op het werk

Ja alweer even een blogje van mijn project welke ik ook door wil voeren op het werk. Ik nummer door, maar wellicht is dat wel niet helemaal eerlijk. Aan de andere kant, ik heb er mijn pauze aan de lunchtafel vandaag even voor opgegeven en ben toch heerlijk aan de slag gegaan.

Zoals ik tijdens mijn 9e klus had besloten elke dag wat tijd in te ruimen en op de vrijdag een klusje hier aan te pakken, tja dan moet ik dat ook doen he. De alarmbel van mijn agenda ging af, dus als eerste maar even de uren geboekt. Daarna gekeken welke klus ik aan kon gaan pakken. En eerlijk is eerlijk deze was eigenlijk redelijk snel verzonnen. Namelijk de resterende postbakken. Deze 4 postbakken zijn de lange termijn dingen.... oftewel de dingen waarvan ik er ooit nog eens iets mee moet, maar waar ik op het moment suprême geen tijd voor heb en er ook geen hele grote haast bij is geboden.

Zoals ik begon (ja ik heb gezorgd dat er niets spannends te zien is....)

Zoals ik na een korte uitzoeksessie de bakjes weer op hun plek heb gezet.




Er zaten dingen in, die daar in het geheel niet thuishoren. Een papiersnijder, thee, kauwgom en nog wel meer dingen. Die heb ik weer op hun plek gezet.
De stapel te archiveren dingen heb ik in de juiste mappen opgeborgen. Een klein stapeltje met nog te verwerken spulletjes over. En een stapeltje met CD's waarvan ik ze toch even stuk voor stuk zal moeten bekijken of ze mogen blijven of dat ze wegkunnen. Maar dat is voor een volgende keer, dus die verdwijnen even in de kast (waar ze eigenlijk ook ooit vandaan zijn gekomen, maar na een zoektocht naar een bepaald item schijnbaar in een bakje zijn geland).

De kast openend, zie ik nog een 9 ordners staan van projecten waarvan we de aanbesteding niet hebben binnengehaald en welke ouder als 1 jaar zijn. Dus volgens ons eigen KAMsysteem mag dit allemaal naar de papiervernietiger. Ik heb dus de container voor de vernietiger gepakt en de mappen netjes leeggemaakt. Wat mappen heen en weer geschoven en heb zomaar weer een hele lege plank in de kast.

Dat is alweer een hele tijd geleden en het geeft zo'n lekker opgeruimd gevoel. Kan eindelijk die stapel ordners uit de hoek van de kamer ook een plekje in de kast krijgen. Is de ruimte weer leeg van ordners en toont het gelijk een heel stuk opgeruimder.

Dat zal maandag dus lekker beginnen worden. Een opgeruimd bureau, geen volle bakken, geen prikkels in elke ooghoek meer. Alleen achter de rest van de kastdeuren en in deze kast ook, zijn nog zat klusjes te gaan. Maar het begin is er.

1 opmerking:

  1. Klinkt als een goed begin, en: een goed begin is het halve werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge