zaterdag 2 maart 2013

13#365 Een paar kleine klusjes maakt ook een plankje

Tenminste in mijn geval wel, vind ik zelf. 12 uur en ik heb het belangrijkste voor vandaag er allemaal al weer opzitten en ik heb ook nog tussendoor mijn klusje voor vandaag af kunnen strepen. Uiteraard zijn de boodschappen gedaan, is de slager en de bakker bezocht. Is het brood weer in dagporties in de vriezer verdwenen. Vlees zit in de vriezer voor komende week, dus alleen nog op jacht naar een verjaardcadeautje zometeen en een rit langs de aardappelboer en ik heb de rest vrijaf.

Maar vanmorgen begon ik al heel erg lekker. Nog voor ik aan mijn ontbijtje was begonnen had ik het eerste al gedaan (in de pyjama uiteraard).

Het dressoir, waar ik me van de week al erg aan stoorde.
Het was zo gepiept. De meeste dingen konden gewoon weg of bij het oud papier en andere dingen (bestelkaartjes enzo) kunnen weer achter de spaarpot worden gestoken. De lamp is kapot, maar de nieuwe is ondertussen gekocht, dus kon ook weg. Kwam nog wat tegoedbonnen tegen, deze mogen op het bord in de keuken. 




Daarna toch maar aan mijn lekkere ontbijtje begonnen, uiteraard met een bakje koffie erbij. Want die was toch al doorgelopen.

Vervolgens werd het toch wel tijd om richting de supermarkt te vertrekken, voor het er echt druk begint te worden. Dus aankleden maar. Naast een wasje wat ik vast aanzette, leegde ik ook even de prullenbakken van de bovenverdieping. Iets dat ik meestal uitstel tot ze uitpuilen, maar nu als onderdeel van de dagklussen toch maar even heb meegenomen.

De afvalbakken boven zijn ook leeg
En omdat we toch richting de stad moesten, gelijk maar even een zak met plastic, de zak met de schoenen, een zak met textiel en het glaswerk ingeladen in de auto. Konden die gelijk mooi in de recycle bakken worden gestoken.

Dus al met al allemaal kleine handelingen tussendoor, die toch echt gedaan moesten worden. En blij dat ik toch weer iets minder op de lijst heb staan nu......

1 opmerking:

  1. Goed werk! Al die kleine klusjes zorgen voor en goed gevoel én voor ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge