zondag 3 maart 2013

14#365 De koffiepot

Geinspireerd door een blogberichtje van een andere opruimer, had ik voor vandaag toch een snel klusje. Want vandaag verjaard de man des huizes, dus geen trek om allerlei dingen overhoop te halen eerlijk gezegd.

Maar ik loop me werkelijk waar al een half jaar te ergeren aan de binnenkant van onze koffiepot, maar de borstel die ik er met enige regelmaat doorheen haal heeft geen effect. Natuurlijk was ik nog niet zo slim geweest om het eens te googlen, wat hier nu de oplossing voor zou zijn. Maar van de week werd het op een presenteerblaadje aangereikt, namelijk in deze blog.

Dus na het laatste kopje ochtendkoffie in te schenken voor manlief en mezelf, ben ik hiermee aan de slag gegaan als mijn klusje voor vandaag. Daarnaast heb ik namelijk nog wat kleine dingen te doen. (oa even de keukentafel leegruimen, wc nog een extra beurtje, stofzuigen, dweilen). Maar die koffiepot is het waard om als klus bestempeld te worden. Waarom zou je zeggen, nou oordeel zelf maar:

Niet echt schoon te noemen toch

En eerlijk is eerlijk ik heb had toch echt t idee dat dit een hels karwei ging zijn. Maar blog nog even nagelezen, ja inderdaad alleen een  vaatwasblokje + kokend water. Nou dat kan zelf ik.

Oeps zo valt alleen maar meer op hoe erg het is.
Terwijl het staat in te trekken geniet ik van mijn laatste kop "rustige" koffie. Want vanmiddag zal het huis weer vol zitten. Daarna even het mandje op de kattenbak nog leeggemaakt (oud papier - karton - lege schoonmaakfles), zodat de keuken er netjes uitziet.
Vaat gewassen, maar toen werd het toch wel echt tijd om te kijken of het heeft geholpen vond ik. Maar moet er nu nog een afwasborstel doorheen? Of niet?
Geen tijd om het na te zoeken, dus ik ga op mijn gevoel af en haal de afwasborstel even flink door de koffiepot heen welke nog vol zit met warm water.

Gatverpielekes, mijn vaatwasborstel ziet er niet uit. Zou het dan echt hebben geholpen?
bah bah
 Maar het water kan eruit. Even flink naspoelen want we willen geen zeepsmaakje aan de koffie hebben natuurlijk. Maar ik sta versteld. Alsof die nieuw uit de doos komt, zo schoon is die geworden.

Eindelijk geen ergernis meer, maar een schone koffiepot.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een verschil!
    En nog gefeliciteerd met je man's verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja verschil duidelijk te zien toch en zo simpel hé. Soms best handig om te horen van andere hoe ze iets doen, als je er zelf ook wat aan kunt hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge