vrijdag 22 maart 2013

klus 26 - veel kleine klusjes tot 1 klusje

Vandaag heb ik niet zoveel tijd om echt een klusje aan te pakken. Onderwijl ik dit zit te bloggen staat manlief te douchen en we moeten over 10 minuten alweer onderweg. Een feestje, dus weinig tijd op de klok, maar ik heb toch een paar kleine dingen aangepakt om op die manier toch een klusje ervan te kunnen maken.

 Klusje 1 was een hoekje op de trap. Daar komen namelijk nog wel eens wat dingen te liggen die naar boven moeten verhuizen. Dus opgepakt en gelijk boven opgeruimd waar het thuis hoort.






Boven gekomen was daar klusje 2. Een hoekje bovenaan dezelfde trap. Ook dingen die nog een weg naar de goede plek moeten krijgen.

Zakje met medicijnen en flesjes mondwater naar de voorraadkast van de badkamerspullen.
CD's naar het bureau, schroevendraaiers naar de schuur.
Op de foto rechts zie je 3 dingen die naar beneden kunnen. In het kastje met elektronicadingen en handleidingen (die volgt nog wel een keer in een ander klusje).

Toen moest ik even in de badkamer zijn. En viel me op dat het er nog netjes uitzag, maar toch net niet helemaal. Dus hier even de dingen weer rechtgezet.




Beneden wachtte er nog een stapel oud papier wat in de papierbak gedaan moest worden. Dus dat was even kleinmaken en in de blauwe kliko gedaan. Deze was vandaag weer geleegd, dus het kan er weer in.

Helaas was ik vorige maand vergeten de kliko aan de straat te zetten, dus 2 volle dozen met papier en karton moeste hier maar even wachten tot het weer leeg was.

En aangezien ik nog een paar minuutjes over had. Ook even de papierbak onder de tafel nog uitgezocht. Schijnbaar komen daar ook dingen in die niet in de papierbak thuishoren. Onderaan een stapel met oud papier. Middenin dingen die boven thuishoren en daar dus ook gelijk maar heen zijn gebracht en rechts daarvan een klein zakje (omtrek van een poststuk) waar ik mooi even wat troepjes in kon doen vanaf de tafel om weg te gooien. Bovenin een stapel met papieren die opgeruimd moeten worden. Die konden dus mooi gelijk in de doos met administratie, die toch nog beneden staat om van het weekend eens aan te pakken.

15 minuten verder, heel wat kleine dingen verder en toch weer wat minder troep in huis.







1 opmerking:

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge